Ontwikkelingen Tolhuispark

11-12 Nieuws

Beste hockey(st)ers,

Afgelopen weken is er hard gewerkt door het bestuur van HCD en door de gemeente Noardeast-fryslân om met een gebiedsvisie te komen voor het Tolhuispark. Het is fijn om te merken dat al het werk van afgelopen maanden nu zijn vruchten lijkt af te werpen. Als jonge hockeyclub voelen wij ons nu gehoord en serieus genomen door de gemeente en dat is een erg belangrijke eerste stap. Wij hebben een plek aan tafel en een stem in de herinrichting van het Tolhuispark.

Met Be Quick, Tennisclub Dokkum, Dockinga College en KV de Granaet hebben wij samen met de betrokken wethouders richting gegeven aan de herontwikkeling. Vol trots en enthousiasme presenteren wij deze tekening. Het gezamenlijke kunstgrasveld dat voor zowel hockey als korfbal gebruikt kan worden heeft een mooie plek gekregen. Daarnaast is er een accommodatie geschetst die door drie verenigingen gebruikt kan worden, hiervan moeten alle plannen nog worden uitgewerkt.

Het nieuwe Tolhuispark is een fantastisch mooi ingericht sportpark waar een ieder zijn of haar sport kan beoefenen. Het is een ontwikkelrichting waar de ambitie en potentie van af springt. Wij als hockeyclub zien unieke kansen in zowel diverse samenwerkingen als ruimtelijke ordening.

Kortom, met onze gezamenlijke clubbrede blik op de toekomst is er een geweldige stap voorwaarts gemaakt. In januari zal de gemeenteraad hierover debatteren en een besluit nemen om vervolgens de verdere uitvoering van deze ontwikkelrichting te bespreken.

Met sportieve groeten,

het bestuur

Hieronder de link naar de gemeentepagina over het tolhuispark:

11-12-2024 Algemeen Bijlage